Online copywriting
Online copywriting voor Poorter hotel
Voor een van de meest historische en markante panden in Brielle - Het Poorter Boutique Hotel - schreven we nieuwe webteksten voor hun website. Met 11 luxe kamers en moderne faciliteiten, biedt het haar gasten een zo comfortabel mogelijk verblijf. Het hotel is gelegen in de vestingstad Brielle. Het hotel opende haar deuren op 20 mei 2021.
Sfeer omzetten in webteksten
De eigenaar van het hotel benaderde ons met de vraag of we hem wilden helpen zijn nieuwe hotel te beschrijven. Het hotel was op dat moment nog in aanbouw. De klant gaf ons twee rondleidingen. In december 2020 toen de verbouwing gaande was en in april toen de verbouwing bijna gereed was. Hij hoopte dat wij op basis hiervan de sfeer van het hotel konden pakken en die konden gebruiken om de webteksten, passend bij de fotografie, voor het nieuwe hotel konden schrijven.
We zorgen voor beeldend taalgebruik, zodat bezoekers zich een goed beeld kun vormen van het hotel.
Rondleiding
Na een eerste rondleiding hebben we een concept opgesteld, inclusief menustructuur en een eerste versie van de teksten. Dit concept is vervolgens besproken, waarna we na een tweede rondleiding door alle kamers de definitieve teksten konden uitwerken.
Deze versie van de teksten is opnieuw besproken met de eigenaar en de hotelmanagers, die waardevolle feedback hebben gegeven. Na verwerking van deze feedback hebben we de definitieve versies vastgesteld. De webbouwer heeft vervolgens de teksten en foto's ingevoerd in het CMS-systeem van de website.
Deze versie van de teksten is opnieuw besproken met de eigenaar en de hotelmanagers, die waardevolle feedback hebben gegeven. Na verwerking van deze feedback hebben we de definitieve versies vastgesteld. De webbouwer heeft vervolgens de teksten en foto's ingevoerd in het CMS-systeem van de website.
Beeldend taalgebruik
De teksten zijn vooral beschrijvend en bedoeld om de sfeer van het hotel, maar ook van de omgeving en de historie van het pand, te pakken. Op veel pagina’s zorgden we voor beeldend taalgebruik, zodat een bezoeker - samen met de foto’s - zich een goed beeld kan vormen van wat hij in het hotel maar ook in de omgeving van Brielle kan verwachten. Naast de webteksten hebben we ook nog de teksten voor het informatieboek op de hotelkamers bewerkt, evenals enkele andere, korte promotionele teksten.
Bekijk het eindresultaat op de website van het Poorter hotel!
Bekijk het eindresultaat op de website van het Poorter hotel!