MVO-brochure voor ElectronicPartner

Visie op duurzaamheid

ElectronicPartner heeft met retailformule EP ruim 75 elektronicawinkels. De organisatie biedt ondernemers in de elektronicaretail op diverse gebieden ondersteuning en advies aan. Duurzaamheid is daarin een steeds belangrijkere kernwaarde en daarom legde het bedrijf zijn visie op duurzaamheid vast in het eigen MVO-beleid. De volgende stap was om dit beleid op een aantrekkelijke manier te communiceren naar de buitenwereld. Dat is waar Stijlmeesters in actie kwam.

Focus op duurzaamheid

Wie Stijlmeesters zegt, zegt kennis van en een focus op duurzaamheid. Daarom waren wij de uitgelezen partij om ElectronicPartner te helpen om hun MVO-beleid onder woorden te brengen en inzichtelijk te maken voor klanten en relaties. Gezamenlijk besloten we om dit te doen in de vorm van een brochure. Op deze manier konden we het verhaal van ElectronicPartner helder uiteenzetten en aantrekkelijk vormgeven. Wij waren daarom verantwoordelijk voor zowel inhoud als vorm: we schreven de teksten én verzorgden het ontwerp van de brochure.
Door ons in te lezen en medewerkers te interviewen verdiepten wij ons in het MVO-beleid.

Hoe dan?

Natuurlijk moesten we ons eerst zelf verdiepen in het MVO-beleid van ElectronicPartner. Dat deden we door ons in te lezen, maar ook door een uitgebreid interview met de medewerkers. Op basis van die input gingen we aan de slag met de teksten.
Deze teksten namen we uitgebreid door met de opdrachtgever, waarna we de puntjes op de i zetten. Vervolgens creëerden we een ontwerp voor de brochure, die we behulp van foto’s die de klant tot leven brachten. Zo werden de tekst en brochure een geheel.

MVO-brochure

In vier pagina’s hebben we het MVO-beleid en de duurzame visie van ElectronicPartner nu helder op papier gezet. Met bijvoorbeeld kadertjes en korte opsommingen konden we het complete verhaal overzichtelijk maken, zonder lange lappen tekst te gebruiken. Van de brochure is zowel een digitale als een gedrukte versie beschikbaar. Bekijk de brochure hier!