Videoproducties

Videoproducties voor IKV

IKV Ondernemend Vlaardingen is een vereniging voor en door ondernemers in Vlaardingen. Via verschillende activiteiten wil IKV de ondernemers met elkaar in contact brengen, stimuleren en inspireren. IKV ondernemend Vlaardingen is al langer klant van ons, waardoor we inmiddels vele communicatie-uitingen hebben gerealiseerd. Naast de communicatie-uitingen die we al eerder maakten, kozen we de laatste tijd ervoor om ook gebruik te maken van video (visuele storytelling).

De klantvraag

IKV Ondernemend Vlaardingen wil graag dat meer leden deelnemen aan de georganiseerde activiteiten en bijeenkomsten. Zo zijn er bedrijfsbezoeken, vrijdagmiddagborrels, netwerkdiners en de jaarlijkse Haringparty en Golfdag. Met video’s, waarin ondernemers aan het woord komen maar waarin vooral de goede sfeer de boventoon voert, wil de vereniging meer leden trekken en het animo voor evenementen vergroten.
Een callsheet is de 'wegwijzer' voor elke videoproductie. Hierin hanteren we duidelijke richtlijnen, strategie en afspraken.

Onze aanpak

Voor onze visuele producties maken we altijd eerst een callsheet. Dit is de ‘wegwijzer’ voor elke productie. Hierin hanteren we duidelijke richtlijnen, strategie en afspraken, in overleg met IKV. Via een overzichtelijke planning en script gaan we dan aan de slag. Na de draaidagen starten we met behulp van de geschoten beelden met de montage. Na een of twee correctierondes leveren we uiteindelijk, in overleg met IKV, een sterk eindresultaat op.

Het eindresultaat

Voor verschillende activiteiten maakten wij video’s die als teaser, promotie of nabeschouwing van een event dienden. Zo produceerden we een reeks video’s ter promotie van de Haringparty, en namen wij een video op met bestuurslid Focco van der Waal, om leden voor de Golfdag uit te nodigen. De resultaten zijn zeer enthousiast ontvangen! Via de social media statistieken zien wij dat de video’s het erg goed doen. Dit resulteerde ook in meer aandacht voor de geschreven communicatie-uitingen. Doordat we de resultaten van de video’s na de evenementen hebben gemonitord, konden we zien dat er een blijvende stijgende lijn in de aandacht voor de IKV-uitingen zit.