Bewust Veilig-dag 2025, 2024 en 2023
Complete communicatiecampagne
Jaarlijks organiseren Bouwend Nederland, Techniek Nederland, OnderhoudNL en Aannemersfederatie Nederland de Bewust Veilig-dag. Tijdens deze dag staan meer dan 1000 bedrijven in de bouw, techniek en onderhoud extra stil bij veiligheid op het werk.
De volledige communicatie van de Bewust Veilig-dag 2023, 2024 en ook 2025 was in handen van Stijlmeesters. We bedachten de slogans van deze edities (2023: “Bewust Bezig = Bewust Veilig”, 2024: "Veiligheid versterkt als je samenwerkt" en 2025: “Samen sterk voor veilig werk”), hielden de website en social media-kanalen bij, schreven diverse nieuws- en persberichten én gaven de Bewust Veilig-krant uit in maar liefst 7 talen.
De volledige communicatie van de Bewust Veilig-dag 2023, 2024 en ook 2025 was in handen van Stijlmeesters. We bedachten de slogans van deze edities (2023: “Bewust Bezig = Bewust Veilig”, 2024: "Veiligheid versterkt als je samenwerkt" en 2025: “Samen sterk voor veilig werk”), hielden de website en social media-kanalen bij, schreven diverse nieuws- en persberichten én gaven de Bewust Veilig-krant uit in maar liefst 7 talen.
De klantvraag
De vier brancheverenigingen organiseerden in 2025 voor de negende keer samen de Bewust Veilig-dag. Toch kregen we weer de vrije hand in het aankleden van de campagne, de website en de social media-kanalen. Inhoudelijk waren er natuurlijk wel een aantal wensen, zoals welke initiatieven we onder de aandacht moesten brengen, maar we waren vrij in de invulling hiervan.
In de maanden in aanloop naar de Bewust Veilig-dag vroegen de opdrachtgevers ons geregeld om extra content te leveren. Denk bijvoorbeeld aan diverse nieuwsberichten en nieuwsbrieven om de deelnemers op de hoogte te houden. Ook verzorgden we de volledige inhoud van de Bewust Veilig-krant, een gratis krant die diverse veiligheidsonderwerpen behandelt. De onderwerpen kregen we aangeleverd, waarna wij interviews afnamen met experts om input te krijgen voor de artikelen.
In 2023 introduceerden we voor het eerst de Bewust Veilig-webshop. Hier kunnen bedrijven diverse promotieartikelen bestellen om de Bewust Veilig-dag onder hun eigen personeel en relaties te promoten. Deze webshop hebben wij opgezet en bijgehouden. Op de Bewust Veilig-dag zelf waren wij in 2023 en 2024 gastheer voor de online toolboxen die we live vanuit onze studio uitzonden. In 2025 kozen de opdrachtgevers voor een andere aanpak, waarbij deze webinars al vooraf werden opgenomen. Eén opname vond plaats in onze studio; de andere twee op een bouwlocatie.
In de maanden in aanloop naar de Bewust Veilig-dag vroegen de opdrachtgevers ons geregeld om extra content te leveren. Denk bijvoorbeeld aan diverse nieuwsberichten en nieuwsbrieven om de deelnemers op de hoogte te houden. Ook verzorgden we de volledige inhoud van de Bewust Veilig-krant, een gratis krant die diverse veiligheidsonderwerpen behandelt. De onderwerpen kregen we aangeleverd, waarna wij interviews afnamen met experts om input te krijgen voor de artikelen.
In 2023 introduceerden we voor het eerst de Bewust Veilig-webshop. Hier kunnen bedrijven diverse promotieartikelen bestellen om de Bewust Veilig-dag onder hun eigen personeel en relaties te promoten. Deze webshop hebben wij opgezet en bijgehouden. Op de Bewust Veilig-dag zelf waren wij in 2023 en 2024 gastheer voor de online toolboxen die we live vanuit onze studio uitzonden. In 2025 kozen de opdrachtgevers voor een andere aanpak, waarbij deze webinars al vooraf werden opgenomen. Eén opname vond plaats in onze studio; de andere twee op een bouwlocatie.



Vrijwel direct na afsluiting van de vorige Bewust Veilig-dag richten wij onze blik op het jaar erna.
Onze aanpak
De Bewust Veilig-dag vindt jaarlijks plaats op de laatste woensdag van maart. Maar de eerste stappen van deze campagne zetten we al in augustus. Samen brainstormen we over het logo, de slogan, de vormgeving, de toolboxen en de verdere invulling van de campagne. Met de uitkomst van deze sessie gaan we aan de slag, waarna de website al snel klaarstaat voor de nieuwe editie.
In de maanden die volgen, blijven we druk bezig met de campagne. We houden alle de website up-to-date, schrijven nieuws- en persberichten en maken content voor social media. Daarnaast houden we ons bezig met de organisatie van bijvoorbeeld de webshop en de online toolboxen die tijdens de Bewust Veilig-dag online gezet worden.
In de maanden die volgen, blijven we druk bezig met de campagne. We houden alle de website up-to-date, schrijven nieuws- en persberichten en maken content voor social media. Daarnaast houden we ons bezig met de organisatie van bijvoorbeeld de webshop en de online toolboxen die tijdens de Bewust Veilig-dag online gezet worden.








Het eindresultaat
Dit jaar beleefden we onze meest succesvolle Bewust Veilig-dag ooit! Bijna 1100 bedrijven deden mee en besteedden aandacht aan veilig(er) werken. Daarmee overstegen we ruimschoots de respectievelijk 695 en 935 deelnemers van 2023 en 2024, wat toen ook al recordaantallen waren. Ook op social media kon je niet om de Bewust Veilig-dag heen. Bedrijven deelden massaal hun eigen initiatieven. Naast hun eigen leuke en creatieve ideeën zagen we ook onze eigen webshopartikelen en de Bewust Veilig-krant veelvuldig langskomen. Zo werd het dus een geslaagde editie; op naar de jubileumeditie van de Bewust Veilig-dag in 2026!