Schrijven en verzenden van persberichten voor Remeha

Voor Remeha verzorgen wij de perscommunicatie naar de vakpers. We schrijven de persberichten en versturen die berichten ook naar een specifieke doelgroep van vakjournalisten die we samen met Remeha hebben samengesteld.

Wat we deden

persberichten schrijven en verzenden via onze mailtool.

De wens

Remeha, dat innovatieve en slimme klimaat- en warmwateroplossingen fabriceert, maakt veel gebruik van persberichten als middel om vakbladen te informeren. Het bereik is over het algemeen zeer groot en daardoor is het persbericht een zeer effectief middel om de doelgroep te bereiken. Bovendien heeft Remeha regelmatig nieuws, bijvoorbeeld als de Consumentenbond een van hun zonneboilers de hoogste score geeft.

Wat wij doen

Als we een persbericht schrijven, benutten we onze journalistieke bagage en kennis van vakbladen. Dat wil zeggen dat wij zowel de belangen van Remeha, als de wensen van journalisten in de gaten houden. Zo wordt het nieuws helder en volgens journalistieke regels gepresenteerd en kunnen vakbladen het bericht bijna één op één overnemen. We versturen de persberichten daarna naar de betreffende doelgroep: meestal vakpers, soms ook consumentenmedia.

Het resultaat

Remeha verstuurt gemiddeld iedere maand een persbericht. Rondom vakbeurzen stellen we vaak een complete persmap samen met meerdere persberichte. Praktisch alle berichten worden overgenomen in (vak)tijdschriften en op vakspecifieke websites.