Redactie van utiliteitsmagazine Remeha

Remeha is producent en leverancier van verwarmingsoplossingen voor woningen en utiliteitsgebouwen.

Wat we deden

Meedenken over de redactionele inhoud, redactionele research, afnemen van interviews en schrijven en redigeren van artikelen.

De klantvraag

Toen Remeha besloot een nieuw magazine uit te brengen voor de utiliteitsbranche, vroegen ze aan ons om een groot deel van de redactie te verzorgen. We verzorgen al meerdere jaren verschillende communicatie-uitingen voor Remeha, tot grote tevredenheid van hen. Remeha vroeg ons al in het begin van het traject om mee te denken over de inhoud van het magazine en welke personen we konden interviewen om tot goede artikelen te komen.

Onze aanpak

Samen met opdrachtgever Remeha bepaalden we welke onderwerpen en wat voor soort artikelen in het blad aan bod kwamen. In overleg met de opdrachtgever zochten we de juiste personen om te interviewen bij elk artikel en benaderden hen voor het interview. Met de input uit de interviews, aangevuld met informatie die we uit deskresearch verkregen, schreven we de artikelen. Na het verwerken van de feedback van de mensen die we interviewden stuurden we de artikelen naar de opdrachtgever – klaar voor publicatie!

Het eindresultaat

De prettig leesbare artikelen die we schreven voor het digitale magazine van Remeha informeren de lezers over de ontwikkelingen binnen de branche van verwarmingsoplossingen voor de utiliteit. Doordat de artikelen ook een stukje ‘human interest’ bevatten, worden de artikelen nooit ‘droog’. Opdrachtgever Remeha is erg blij met het eindresultaat en heeft ons gevraagd ook de artikelen voor toekomstige edities te verzorgen.

Bekijk het magazine hier!

Quote Image
"Heel erg bedankt voor jullie medewerking en tot heel veel gave projecten in het nieuwe jaar!"
Lisa Klein Klouwenberg Segment Marketeer Utiliteit | Remeha B.V.