Met trots presenteren wij onze nieuwe en duurzame huisstijl

Door Stijlmeesters Vrijdag 9 april 2021
Met trots presenteren wij onze nieuwe en duurzame huisstijl

De afgelopen maanden werkten wij met enorm veel enthousiasme aan een nieuwe huisstijl, onze eigen huisstijl. Wij vonden het tijd voor een verandering; een nieuwe visuele identiteit waarin we onze visie kunnen uiten. Het is een verandering die grotendeels uit onze passie en de inhoud van ons werk is ontstaan. Overigens zijn we nog steeds hetzelfde betrokken, betrouwbare en enthousiaste Stijlmeesters-team met de kennis en gedrevenheid waarmee we bekend staan.

Soms voel je dat je keuzes moet maken. Aan het eind van 2020 overkwam ons dat gevoel. We staken de Stijlmeesters’ koppen bij elkaar en brainstormden over onze identiteit en aanpak. Wie is Stijlmeesters? Wat zijn onze kenmerken? Hoe zetten wij die in? En hoe zien onze klanten ons? Het zijn vragen die wij met regelmaat aan en voor onze opdrachtgevers stellen om vervolgens hen te helpen bij het formuleren van de antwoorden. Nu wilden we dat de antwoorden op deze vragen onszelf dichter zouden brengen bij de richting waarin wij verder willen.

Nieuwe en duurzame koers

Al lange tijd werken wij voornamelijk aan opdrachten die te maken hebben met innovatie, techniek, energietransitie en verduurzaming. Natuurlijk komt dit doordat onze opdrachtgevers vaak afkomstig zijn uit de bouw-, installatie- energie- en glastuinbouwsector. Al deze inhoudelijke werkzaamheden hebben ons veel kennis gebracht over deze onderwerpen, maar ook een uitgebreid netwerk. Zo is binnen ons bureau zeer gestadig een passie voor innovatie, verandering en duurzaamheid ontstaan. Het werd ons al snel duidelijk dat verduurzaming in ons Stijlmeesters-DNA zit.

De kleur van energie en milieu

Groen. Het is de kleur waar je direct aan denkt bij duurzaamheid, innovatie en energietransitie. Groen is de kleur van leven, natuur, groene energie maar staat ook voor groei, milieu en veiligheid. Allemaal waardes waarin we ons goed kunnen vinden. De drie kleuren groen in ons logo en in onze uitingen staan tegelijkertijd voor onze drie diensten; content, concept en advies. De gekantelde vierkantjes houden onze stijl herkenbaar; ze zaten ook al in onze vorige huisstijl. Door de pay-off ‘Voor de verandering naar duurzaam’ toe te voegen, laten wij zien dat we achter alle duurzaamheidsdoelstellingen staan. Maar hij slaat ook een brug naar onze drie diensten: content, concept en advies. ‘Content voor de verandering naar duurzaam’ is daar een voorbeeld van. De nieuwe kleuren en elementen komen in al onze communicatie-uitingen terug, zoals de website, op social media en in onze stationery.

Een passie om te delen

Wij werken met erg veel plezier voor opdrachtgevers die het beste voor hebben met de wereld. Innovaties, duurzaamheid en energietransitie in de breedste zin van het woord zijn vakgebieden waarover wij de content en communicatie naar een hoger niveau kunnen brengen. Heeft jouw dienst of product niet veel met deze thema’s te maken, maar deel jij onze passie? Ook dan helpen we je natuurlijk graag! We blijven nog altijd hetzelfde betrokken en betrouwbare Stijlmeesters-team zoals je gewend bent.

Neem contact met ons op als je meer wilt weten of neem eens een kijkje bij onze projecten. Daar vind je veel interessante voorbeelden. Ook delen wij regelmatig handige tips over content, concept en advies, terug te vinden in onze blogs.


Volgend bericht Vorig bericht