Instagram; ook voor de installatie- en bouwsector

Door Stijlmeesters Dinsdag 11 mei 2021
Instagram; ook voor de installatie- en bouwsector

Instagram is hot! Het aantal Nederlanders dat Instagram dagelijks gebruikt blijft stijgen. Dit social media-kanaal is niet alleen populair onder particulieren, maar ook onder bedrijven. Tegenwoordig oriënteren klanten zich steeds meer online en ook Instagram speelt hierin een grote rol. Wist jij dat 90% van de Instagram-gebruikers al minimaal één bedrijf volgt op Instagram? Door een aansprekende Instagrampagina en boeiende content kun jij de aandacht trekken van jouw klant!

Bepaal jouw Instagramstrategie

Bepaal als eerste jouw doel. Wat wil je bereiken met jouw Instagrampagina? Zoek daarna uit wie er tot jouw doelgroep behoort. Wanneer je dit hebt onderzocht,  is het belangrijk om uit te zoeken wat voor type content jouw concurrenten posten en waar jouw doelgroep goed op reageert. Neem bijvoorbeeld een kijkje op de Instagrampagina van bouwbedrijf Dura Vermeer of installatiebedrijf ULC Groep. Deze bedrijven posten met regelmaat leuke content dat aanslaat bij hun doelgroep en die hun communicatie versterkt. Nu je hebt onderzocht wie er tot jouw doelgroep behoort en welke content ze leuk vinden is het tijd om zelf aan de slag te gaan met Instagram en een account aan te maken!

Onderscheidend vermogen

Hoe onderscheidt jouw bedrijf zich van haar concurrenten? Dat is iets wat de doelgroep sowieso wil weten. Een testimonial is een erg overtuigende manier om jouw doelgroep te laten weten waarom jouw bedrijf anders is als die van jouw concurrent. Je hebt vast een keer een goede review of een mooi compliment van een klant gekregen. Vraag deze klant of ze dit in een video wil vertellen. Of gebruik een foto of enkele foto’s van het werk dat je bij deze klant hebt gemaakt, en laat zien wat je voor hen hebt gedaan.

Probeer en leer

Je hebt eerder onderzocht welke content jouw doelgroep interessant vindt, nu is het tijd om zelf creatieve content te bedenken wat aanslaat bij jouw doelgroep. Vindt jouw doelgroep een kijkje achter de schermen interessant? Dan vinden zij het ongetwijfeld leuk om hier een miniserie over te volgen op Instagram. Laat de volgers in korte video’s een dagje met een werknemer meelopen. Naast creatieve posts is het ook belangrijk om met regelmaat interessante stories te posten, bijvoorbeeld over de vorderingen in een bouwproject. Het belangrijkste is om verschillende dingen uit te proberen en er zo achter te komen wat jouw volgers leuk vinden.

Het bepalen van de juiste Instagramstrategie is best lastig. Kun jij wel wat hulp gebruiken? Twijfel dan niet om contact met ons op te nemen, wij helpen je graag! Samen onderzoeken we jouw doelgroep en maken we een plan van aanpak. En natuurlijk kunnen we helpen om de content samen te stellen. Bel of mail ons voor een vrijblijvende afspraak.


Volgend bericht Vorig bericht