Nieuwe huisstijl doorvoeren in alle communicatie-uitingen ISSO

Wat we deden

Voor kennisinstituut ISSO voerden we de nieuwe huisstijl door in al haar communicatie-uitingen.

De klantvraag

Na de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl vroeg ISSO aan Stijlmeesters om deze nieuwe huisstijl te implementeren in al haar communicatie-uitingen. De wens van ISSO was om een modernere uitstraling te krijgen en de publicaties een nette aanblik mee te geven.

Onze aanpak

Op basis van richtlijnen van de ontwerper van de huisstijl en ISSO zelf hebben we de mogelijkheden verkend om de nieuwe huisstijl concreet vorm te geven voor de ISSO-Info, in de diverse ISSO-publicaties en bij de andere communicatie-uitingen. Toen bleek dat het een uitdaging was om zowel de richtlijnen van de huisstijlontwerper en de wensen van ISSO te realiseren, zijn we met ISSO in overleg gegaan. In nauwe samenspraak met hen onderzochten we hoe we toch tot een oplossing konden komen die bij alle betrokken partijen voor tevredenheid zorgde. Toen dit was gelukt, begeleidden we onze contactpersoon bij ISSO om de nieuwe huisstijl in de toekomst per uitgave van de ISSO-publicaties zelf te kunnen implementeren.

Het eindresultaat

We pasten de opmaak aan voor het magazine ISSO Info en zorgden dat ook de ISSO-publicaties een eigen strakke, moderne ‘look’ kregen. Verder maakten we ook een fraai ontwerp voor de glazen vergaderwanden in het kantoor van ISSO en pasten we de overige communicatie-uitingen aan op basis van de nieuwe huisstijl.
Het doorvoeren van de nieuwe huisstijl in alle communicatie-uitingen lukte vooral door nauw met opdrachtgever ISSO te overleggen. ISSO was zo tevreden met de opgeleverde ontwerpen, dat het ons vroeg om hun contactpersoon te leren zelf zulke ontwerpen te maken voor toekomstige publicaties.