Hoe bedenk je een ijzersterke online marketingstrategie?

Door Stijlmeesters Donderdag 3 juni 2021
Hoe bedenk je een ijzersterke online marketingstrategie?

Online marketing, een heel breed begrip maar wat is het nu precies? Een algemene definitie zegt dat online marketing het proces is waarbij bedrijven en organisaties online hun producten of diensten promoten om zo klanten te trekken die uiteindelijk de producten of diensten kopen. Online marketing kun je echter op diverse manieren uitvoeren, bijvoorbeeld via zoekmachinemarketing, social media marketing, e-mailmarketing en nog een aantal meer.

Online marketing, wat kun je ermee? Creëer je een ijzersterke online marketingcampagne en kies je het kanaal dat aansluit bij jouw doelgroep dan is de kans groot dat je jouw online marketingdoelen behaalt!

Doelgroep
Het is van belang dat je, voordat je een online marketingcampagne start, weet wie je wil bereiken. Om de campagne te laten slagen is het handig om de klant te leren kennen. Je kunt je klanten beter leren kennen door persona’s op te stellen. Door een persona op te stellen combineer je de kennis die je al hebt over je klanten en combineer je deze kennis met nieuwe kennis die je opdoet tijdens je onderzoek. Vragen die je tijdens dit onderzoek moet beantwoorden zijn: Hoe ziet de doelgroep eruit? Wat interesseert de doelgroep? Op welke online platformen is de doelgroep actief? Hoe kan ik de doelgroep bereiken?

Online marketing doelen 
Naast dat je moet weten, voordat je je online marketingcampagne start, wie je wil bereiken, is het ook belangrijk om van tevoren goed na te denken over welke doelen je met de online marketingcampagne wil bereiken. Via goed doordachte, online marketing kun je diverse doelen tegelijk bereiken zoals het opbouwen van meer naamsbekendheid, het genereren van meer bezoekers en het verkrijgen van loyale klanten.

Boodschap
Zodra je weet wie je met jouw online marketingcampagne wil bereiken, via welke kanalen je de doelgroep gaat bereiken en welke doelen je met jouw online marketingcampagne wil nastreven, is het tijd om na te denken over wat je wil communiceren. Het is belangrijk dat je onderzoek doet naar hoe je welk type klant moet aanspreken. Online zijn er ontzettend veel bedrijven die bezoekers met hun advertenties proberen te verleiden. Daarom is het belangrijk dat jouw boodschap simpel, duidelijk en opvallend is.

Call-to-action!
Zorg dat je in de online marketinguitingen vrijwel altijd een zogeheten ‘call-to-action’ opneemt. Met een call-to-action zorg je ervoor dat jouw doelgroep actie onderneemt. Er zijn vele voorbeelden voor call-to-actions zoals: lees meer, schrijf je in, of, ja ik wil een goede online marketingstrategie! Het is afhankelijk van de doelgroep of je beter een harde of zachte call-to-action kunt gebruiken. Een voorbeeld van een harde call to action: koop nu de nieuwste iPhone. Een voorbeeld van een zachte call to action: bekijk hier de nieuwste iPhone.

Hulp bij jouw online marketingstrategie!
Wil jij ook meer naamsbekendheid, vaker gevonden worden op internet, marketingdoelstellingen behalen en uiteindelijk meer omzet genereren? Dat bereik je door een sterke en effectieve online marketingstrategie. Wij stellen de juiste vragen en denken graag met je mee voor een gerichte aanpak, die bij jou en je bedrijf past. Samen behalen we online succes met een onmisbare online marketingstrategie. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.


Volgend bericht Vorig bericht