Een netwerk waarmee je magazines vult

Door Stijlmeesters Dinsdag 2 februari 2021
Een netwerk waarmee je magazines vult

Een sociaal netwerk is van onschatbare waarde. Privé kun je hierbij denken aan die goede kennis of vriend die een handje helpt bij een verhuizing of bij het klussen. Of een familielid dat voor de kleine zorgt als jij moet werken of een andere belangrijke afspraak hebt. Maar ook zakelijk is een goed en uitgebreid netwerk zeer belangrijk; in deze blog lees je waarom.

Netwerken is van alle tijden. Waar mensen op zakelijk vlak vroeger vooral visitekaartjes uitwisselden, vervullen sinds 2003 ook sociale media-kanalen een belangrijke rol bij het zakelijk netwerken. Het checken van de LinkedIn-pagina - en ook andere sociale media-kanalen - van een potentiële nieuwe werknemer is een vast onderdeel geworden van het selectieproces bij het werven van nieuw personeel.

Veelzijdig netwerk

Op zakelijk vlak kan zo’n netwerk op verschillende manieren van (meer)waarde zijn. Organisaties en opdrachtgevers vinden elkaar vaak via hun netwerk en ondernemers geven elkaar soms advies tijdens netwerkbijeenkomsten. Een goed netwerk helpt je echt bij het vinden van een leuke baan of juist die geschikte kandidaat voor een vacature binnen je bedrijf. Maar de mensen uit je netwerk kunnen je ook op nieuwe ideeën brengen doordat ze met een andere blik naar de wereld kijken. Een goed en uitgebreid netwerk kan je zelfs helpen bij het maken van je producten en uitvoeren van je diensten. Voor ons is die waarde in elk geval overduidelijk. Wil je weten hoe? Lees dan snel verder!

Profijt van een breed netwerk

Bij Stijlmeesters hebben we vaak profijt van ons brede netwerk. Zo weten we met personen uit ons netwerk geschikte interviewkandidaten te vinden voor artikelen in de speciale jaarlijkse publicatie Toekomst & Trends. Opdrachtgever en kennisorganisatie TVVL vroeg ons al meerdere malen om mee te denken over de inhoud van het magazine en doet daarbij een beroep op ons netwerk. Maar ook voor andere artikelen in verschillende vakbladen putten wij uit onze jarenlange ervaring in de installatie-, bouw-, energie- en tuinbouwsector. In veel gevallen kunnen wij mensen uit ons netwerk als expert aandragen voor interviews en artikelen.

Bron van informatie

Een vergelijkbaar voorbeeld is de manier waarop we in ons netwerk geschikte interviewkandidaten wisten te vinden voor het nieuwe, digitale magazine van Remeha. Omdat Remeha niet voor elk onderwerp de personen met de juiste expertise paraat had, kwam ook hier ons netwerk goed van pas. Zo bedachten we voor het magazine niet alleen enkele onderwerpen en het type artikelen, maar ook wie uit ons netwerk we hiervoor konden benaderen. Zo blijkt ons uitgebreide netwerk een ideaal hulpmiddel om opdrachten tot een goed einde te brengen.

Ons netwerk voor jou

Zoals we dat inmiddels voor veel opdrachtgevers doen, kunnen we ons netwerk ook inzetten voor het realiseren van jouw product of dienst. Met onze werkzaamheden voor organisaties in de tuinbouw-, installatie-, bouw- en energiesector is ons netwerk van specialisten zeer uitgebreid. Veel van deze mensen werken graag mee aan activiteiten om jouw vraag of doelstelling te realiseren. Benieuwd naar wat wij (en ons netwerk) voor jou kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op; we helpen je graag!

Bij Stijlmeesters werken we graag aan ‘groene’ projecten. We vinden het leuk om bezig te zijn met duurzaamheid, de energietransitie van woningen en gebouwen, innovatie in de bouw en al het andere dat bijdraagt aan een betere wereld. En we weten er ook extra veel vanaf!


Volgend bericht Vorig bericht