Conceptontwikkeling, ontwerp huisstijl en communicatiemiddelen voor InstallQ

Wat we deden

Ontwerpen nieuw logo, nieuwe huisstijl, nieuwe website en andere communicatiemiddelen en marketingmaterialen.

De klantvraag

KvINL en Sterkin fuseren tot één stichting, dat vraagt om een grote verandering. Een nieuwe naam en een nieuwe identiteit. In overleg met de beide directeuren en enkele medewerkers bepaalden we de nieuwe naam en ontwikkelden we het uiterlijk van de nieuwe organisatie. Op basis daarvan ontwierpen we een logo en compleet nieuwe huisstijl. Vervolgens moesten we dit toepassen op een nieuwe website, de magazines, andere communicatiemiddelen en marketingmaterialen.

Onze aanpak

Na uitgebreid overleg over de nieuwe naam en de gewenste look en feel van de stichting, maakten wij een eerste opzet van het logo in diverse varianten. Als voorbeeld pasten wij dit toe op o.a. autostickers en briefpapier. Na feedback en enkele aanpassingen was er een definitieve huisstijl en logo. Aan de hand hiervan bouwde onze bondgenoot The MindOffice een gloednieuwe website en schreven wij alle webteksten met de belangrijkste informatie vanuit de huidige twee websites. Tevens ontwierpen wij communicatie- en marketingmaterialen zoals visitekaartjes, certificaten, magazines, banners, persberichten, schrijfblokken en autostickers.

Het eindresultaat

Het eindresultaat is een nieuwe stichting genaamd InstallQ met een frisse en moderne huisstijl die toegepast is op de website installq.nl en zeer uiteenlopende marketing- en communicatiematerialen. Op 20 december 2018 volgde de lancering waarvoor wij een persbericht hebben geschreven. Met het verzenden van het persbericht is de eerste fase van de communicatie afgerond. Vanaf januari 2019 start de tweede fase met het uitbouwen van de website en overige communicatiemiddelen.  

Bekijk hier de website van InstallQ.