Als winnaar uit de pitch!

Door Stijlmeesters Dinsdag 14 augustus 2018
Als winnaar uit de pitch!

Het ‘samenwonen’ met onze bondgenoot The MindOffice wierp al tijdens de verhuizing zijn vruchten af. Met zijn tweeën deden we mee aan een pitch die Wintershall Noordzee had uitgeschreven. Wintershall Noordzee is een offshorebedrijf met Duits/Russische aandeelhouders dat olie en gas produceert in de Noordzee.

Bij de Nederlandse vestigingen in Rijswijk, Den Helder en op de platformen werken meer dan 500 mensen. Wintershall brengt vier keer per jaar het personeelsblad Platform uit, en dat was toe aan vernieuwing. Voor hen tijd om een pitch uit te schrijven. Met The MindOffice hebben we een nieuw concept voor Platform bedacht.

Ons idee was om het magazine half Nederlands, half Engels te maken. Wie aan de ene kant van het blad begint, leest de Nederlandse teksten, wie start aan ‘de achterkant’ leest alles in het Engels. En dan hadden we ook nog goede ideeën voor een vernieuwde vormgeving en aanpassingen in de teksten (persoonlijker en actiever). Ons voorstel viel in de smaak: uit een competitie met 4 andere bureaus koos Wintershall ons voorstel. Daar zijn we behoorlijk trots op


Volgende bericht Vorige bericht