Soms zeggen beelden meer dan woorden

Geen woorden maar beelden

Bij content denken veel mensen als eerste aan tekst. Logisch, maar wij zien foto’s, infographics, cartoons of video’s ook nadrukkelijk als zeer effectieve content. Soms - en misschien wel vaak - zeggen beelden, in eerste instantie, meer dan woorden. Bovendien zijn er steeds meer doelgroepen die we via beelden beter en eenvoudiger bereiken dan met woorden.

Regisseur en producer

Voor onder meer Resideo zoeken wij steeds vaker, waar mogelijk, de combinatie. Bij elk verhaal of bericht gebruiken we passende foto’s; liefst een uitgebreid beeldverhaal. Maar als het mogelijk is schrijft onze collega Rob van Mil een script om het specifieke verhaal van die installateur of opdrachtgever ook op video vast te leggen.

In de afgelopen maanden was Rob twee keer op stap om, naast een mooie geschreven reportage, ook als regisseur en producer een video te maken van het desbetreffende project. Via een script, scenario en goed klinkende voice-over teksten ontstaat zo een effectief communicerende video. Samen met een vakkundige cameraman en een editor kunnen we in korte tijd een verhaal vertellen dat de kijker overtuigt van de boodschap.
Gefilmde impressies brengen op sterke wijze de boodschap over, zelfstandig of als aanvulling op een reportage.

Twee sprekende voorbeelden

In Emmen was Rob bij een mooie woning waar de installateur met evohome een perfecte regeling voor verwarming én koeling realiseerde. Het duurzame warmtepompsysteem is met die regeling zeer eenvoudig en comfortabel door de bewoners te bedienen, zo vertelde installateur Arno Assen. In Brabant liet Rob zich informeren door Tom van Dalen, specialist bij HEK Installatie Maatschappij. Hij moest in een omvangrijk nieuwbouwproject tientallen regelingen voor de warmtepomp realiseren. Daarvoor bedacht hij samen met Resideo een prefab-methode die wij in een korte video uit de doeken doen.

Korte, gefilmde impressies

Deze video’s laten goed zien hoe korte, gefilmde impressies zelfstandig, maar zeker ook als aanvulling op een geschreven reportage, op sterke wijze de boodschap overbrengen. Misschien heb jij ook wel zo’n project of product dat via een video nog meer aan kracht kan winnen in de communicatie naar de doelgroep? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend voorstel.